⬇ Där kan du komma till min..

17 januari 2015

Uppdatering och lite nya grejer (Utbytesträff!)

Sen sist har jag varit hos tandläkaren och spänt tandställningen (gör så himla ont nu, men de blev tvungna att snabba sig lite så det blir hyfsat färdigt tills jag ska åka), haft tyskaprov (gick superbra trooor jag iallafall), haft psykologiredovisning (hoppas det gick bra också) och så har även den första utbytesstudenten i vår facebookgrupp iallafall fått sin placering! Hon ska bo i Las Vegas, Vilma heter hon och hennes blogg kommer ni till om ni klickar på denna meningen. Superstort grattis till dig igen!
Själv har de ju inte godkänt min ansökan eftersom den inte är heeeelt färdig, ska bara skriva i alla vaccinationer och göra tuberkulostest också läkarundersökning och sedan är allt färdigt! Bara passkopian också men den får jag komplettera senare eftersom att jag inte ens har ett pass än, men den 26 är iallafall tiden på tyska konsulatet bokad så det är skönt!

Imorgon är det faktiskt utbytesträff igen! Tredje utbytesträffen blir det för mig och detta blir nog den största hittills, de andra gångerna har vi varit runt 5 stycken och just nu ser det ut som att vi blir iallfall minst 10 personer, ska verkligen bli så kul! Kommer två från örebro och lund så verkligen superkul!
Om någon som funderar eller ska åka nästa år så är ni varmt välkomna! Kommentera bara inlägget eller gå med i facebookgruppen Utbytesstudenter 15/16

I torsdags så var det Öppet hus på min skola så jag och två av mina kompisar var där och pratade med förvirrade och nervösa men helt underbara nior. Öppet hus är verkligen så underbart för alla är så glada och pratiga och man pratar mycket med de i andra klasser och som går på andra linjer. Var verkligen så himla underbart. Nu har jag varit med på två öppet hus och även stått på gymnasiemässan några timmar och det har hjälpt mig och mitt självförtroende så himla mycket och jag är så glad över det senaste årets utveckling för mig och jag känner mig så himla redo för USA.

Nu ska jag gräva ner mig i matteboken eftersom jag har matteprov på tisdag...


Här får ni en superinspirerande video, tror jag lagt upp den förut, men den gör mig bara så himla himla glad och exalterad och kanske kan inspirera ännu fler att åka på ett utbytesår! :)

Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar