⬇ Där kan du komma till min..

23 juli 2015

Första avresedatumet, ready to go

Jag råkade precis radera ett inlägg som inte verkar gå att få tillbaks så detta blir ännu ett nlägg 99, hoppas så att nästa inlägg kan innehålla ett samtal från STS.
Jag börjar helt ärligt bli riktigt irriterad, vill bara veta var jag ska åka och speciellt NÄR jag ska åka.
De närmsta dagarna har jag bara använt för att trycka in tid med människor som jag inte träffar så ofta och har även haft ensamdagar med två av mina syskon på Liseberg respektive Universeum.

MEN, istället för att bara bli irriterad på att jag aldrig får det där samtalet, så har jag faktiskt tagit mig i kragen idag och börjat skriva på en packlista, kände att det var dags eftersom att folk redan har börjat åka. Det är extremt svårt eftersom jag inte vet varjag ska bo. Jag har även insett att typ inga avmina kläder kommer passa in i USA, mina klänningar och kjolar känns för korta och jeansen som jag aldrig använder men tar med mig ändå känns för tajta, och mina tröjor desamma. Dock så vet jag att alla skolor inte har så stränga resscodes, men jag vill även passa in. Kommer antagligen behöva köpa en hel del kläder där,, jag tänkte lägga upp packlistan här när jag kommit lite längre så kommentera gärnadå om jag glömt något eller borde ta bort något.

När jag skrev packlistan insåg jag att jag behöver ju ha med mig mina ugglor (halsband och örhängen) eftersom de är väldigt viktiga för mig, fråga någon av mina kompisar eller någon annan som vet vem jag är såär nog de två starkaste sakerna de kopplar ihop mig med Taylor Swift och ugglor. När jag räknade mina ugglehalsband insåg jag att jag har 17 stycken, alla är dock inte med på bilden då jag har två-tre som jag inte hittade just då.

























Så detta var alla från början men efter lite konsultation med mina syskon blev det såhär:
























9 halsband och ett antal örhängen, jag är dock väldigt nöjd men mina syskon tycker jag kan ta bort fler, men nu har jag iallfall lagt ner de så får jag ta upp de någon dag och se vad jag tycker, just nu väger de dock ungefär 400 gram och det känns väl sådär..

Jag ha även skrivit ut mitt försäkringskort och mina försäkringspapper som jag ska ha med mig.
Det visade sig även igår att jag totaaaalmissat ett mejl jag fick för längesen där det stod att STS ville ha ett kort för att man ska få ett pass på NY-veckan och detta kortet skulle vara inne senast den 21:a juni, men en som jobbar på STS lade upp i Facebookgruppen att man borde skicka in det snarast så jag skickade in det direkt när jag kom hem.

I förrgår tog jag även de tre resterande vaccinationerna, PTD, Poolio och sista Twinrixsprutan, tog de alla "samtidigt och kan säga att jag har rätt så ont i båda mina armar fortfarande,men efersom jag harvisumet nu så är jag redo att åka, allt är färdigt föruto packningen eftersom jag intte fått placering, men när placeringen är fixad är jag helt ready att go.

Detta blev ett relativt långt inlägg men tänkte avsluta med att säga att jag planerat in en avskedsfest den 1:a augusti för den närmsta släkten och det ska bli superroligt (om jag inte åkt än då,,) så det ser jag väldigt mycket fram emot, men i väntan på att STS ska ringa ska jag försöka umgås så mycket som möjligt med släkt, vänner och familj.

Ha det gött!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar