⬇ Där kan du komma till min..

22 augusti 2015

Mer info om min placering

Såå jag ska bo i en stad som heter Kennewick och ligger i Washington state (vilket inte är där som Washington D.C. ligger så inte fler blir förvirrade) ungefär 3 och en halv timma ifrån Seattle. Det är ungefär så långt bort man kan komma. Ungefär 7600 mil hemifrån.
Familjen jag ska bo i är ett äldre par som verkar ha en hund. Jag kommer få ett eget rum och huset verkar väerkligen suupermysigt. Till oktober komer deras dotter bo där med sin man och deras 1-åriga tvillingar vilket känns bra då det kommer vara mycket liv och rörelse i huset första tiden vilket kanske är skönt när man har hemlängtan och så.
Familjen verkar uuurmysig och jag har pratat en del med värdpappan och hans ena barnbarn.
Familjen gillar att hitta på saker och åker till Disneyland i kalifornien varje år. De har även en stor husbil de gillar att åka runt i. De åker även till Seattle en del då de har familj där, så det ska bli suuperkul. Overall verkar de vara en väldigt aktiv familj och har även ett exercise room så det känns vääldigt bra.

Skolan jag ska gå på är, efter mycket krångel fram och tillbaks mellan amerikanska och svenska STS, Kennewick High School som ligger ungefär 7 minuter från huset. Jag kommer antagligen även få åka den gula skolbussen så det ska bli braaa, Skolan har ungefär 1500 elever så det är ingen liten skola men inte heller jättestor, jag är supernöjd och det verkar vara en väldigt trevlig skola. Deras mascot är ett lejon och skolfärgerna är svart och orange (hah tanker bara på orange is the new black). Är iallafall ooootroooligt taggad!

Är så grymt nöjd med min placering, både stället, skolan och speciellt värdfamiljen. Ska bli otroligt trevligt att träffa de den 28 augusti.

Washington State känns äve väldigt bra för mig, just nu är det dock ungefär 30 grader där jag ska bo, men jag får väl härda (tål inte värme så bra(, men det är iallafall lagom temperature ochdet blir vinter och bäst av allt så är den staten inte särskilt konservativ, mätt i amerikanska mått och min skola verkar inte ha NÅGON dresscode så det känns skönt. (förutom det vi har i Sverige, Inga hattröjor och så vidare)

JAG ÄR SUPERNÖJD

Bild på Kennewick (tagen från Google)











Kennewick High School entré (tagen från Google)

















Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar