⬇ Där kan du komma till min..

2 december 2015

100 dagar

Såå idag var det 100 dagar sedan som jag sa hejdå till min älskade familj och lämnade de för 10 månader. 100 dagar är ändå rätt mycket, men harregud vad tiden bara flygit förbi. En del av mig vill verkligen aldrig åka hem. Jag älskar mitt liv här, det är underbart. Samtidigt kan inte en del av mig vänta på att äntligen få krama om min familj igen och träffa min älskade vänner. 

Hemlängtan har jag inte haft på ett bra tag. Tack och lov.

Vet inte riktigt vad jag ville skriva i detta inlägget men kan ju skriva lite allmänt om vad jag gjort denna thanksgiving weekend. I fredags tog jag det mest lugnt, vilket verkligen behövdes kan jag säga. På eftermiddagen åkte vi (Jag, Simone, min värdpappa, Margie, Jim och Rhia) till hop jacks och åt middag. Supertrevligt!. De har de godaste nachosen jag någonsin ätit. De gör sina egna chips vilket gör de 10 000 gånger bättre, sen lägger de på lite köttfärs, ost, majs, tomat och fler saker jag inte kan komma på. Grymt sjukt gott iallafall. Så det var vår förrät (grymt stor, skulle funkat för en person som middag..). Jag åt även världens godaste tomato basil grilled cheese, vilket typ är som en grillad toast med tomat och basilika och lite annat smått och gott. Kan inte ens försöka förklara hur otrooooligt god den är. 
Efter middagen åkte vi till Margies hus och umgicks lite och efter en stund åkte vi hem.

På söndagen fick jag ställa klockan på 7.30 för vi skulle åka och kolla på Emmy och Clayton spela hockey (mina värdsysterbarn). Vi lämnade huset vid 8 (jag och min värdmamma) och åkte över till Margies hus där även Jim och rhia och deras nästan tvååriga dotter Sydney var. Vi åt frukost tillsammans, grymmaste frukostburritosarna. Det var sedan dags att kolla på hockey. Emmy är 8 och Clayton är 6 och det var supermys att kolla på de när de spelade. Tvillingarna var även där och underhöll oss hela tiden. Grady var sjuukt intresserad och satt och kommenterade saker hela tiden som ingen förstod. Underbaraste småbarnen.
Efter matchen åkte vi hem till Margie. Vi julpysslade under dagen och hade allmänt trevligt. Som vanligt slutade det med att jag spenderade natten där (senaste helgerna har jag spenderat en natt där för vi är systrar och hon är grym). Vi spenderade kvällen med att kolla lite filmer och äta godis. Gick och lade oss typ halv tio.

På söndagen vaknaade jag runt 9, Margie gjorde frukost, vi hängde lite med tvillingarna och sedan gick de och lade sig. Jag och Margie började kolla en serie men sedan helt plötsligt frågade hon om jag ville gå på bio och självklart sa jag ja. Såå det bara av till bion och vi kollade the scorch trials (superbra, lämnade oss dock med fler frågorän svar, så vi fick googla svar i en timme efteråt..). Innan filmen började skickade hon ett sms till Kyle och skrev att Natalie vill ha breadsticks (för olive Garden ligger typ precis jämte och jag är galen i deras breadsticks, vilket alla som känner mig här vet haha..). Hans svar var harregud hon har problem. Efter filmen gick vi iallafall till Olive garden. Detta var runt 3, vi beställde en förrätt och dela på för vi ville mest äta breadsticks. Slog mitt tidigare rekord på 4 breadsticks med 7. Väldigt underbart. Måste också dela med mig av hur mycket jag kommer sakna fri påfyllnad på drickor när jag kommer tillbaks till Sverige..
Efter ett supertrevligt olive garden besök körde hon hem mig igen och jag spenderade kvällen med läxor jag helt hade glömt bort.

Hade iallafall en väldigt grym helg. Har det otroligt bra här borta. Så tacksam att jag får uppleva detta.  

Detta blev ett väldigt långt extremt ointressant blogginlägg, men det var iallafall min helg.

Ha det gött!

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag såg att min länk inte fungerade i din sidomeny och undrar om du eventuellt kan uppdatera länken till http://matildaholterberg.blogg.se :-) Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack for infon, tror det ska fungera nu! :)

      Radera