⬇ Där kan du komma till min..

11 februari 2016

Valentine´s Day Spirit Week

På söndag är det ju som jag kan garantera att alla vet, alla hjärtans dag, Valentine´s Day i USA. Detta har i skolan inneburit att vi har en spirit week denna veckan.

Måndag - Matching Monday (Matcha med någon, preferably din sweetheart..)
Tisdag - Tired Tuesday (Se praktiskt taget ut som att du precis vaknat, med pjs och allt)
Onsdag - Formal Wednesday (Klä dig formal)
Torsdag - Heartbreak Thursday (klä dig som att du precis har fått ditt hjärta krossat)
Fredag - Color War (alla årskurser har olika färger, vi seniors har röd)

Personligen så ääälskar jag spirit week, och för att vara helt ärlig så är det nog för att det alltid innebär någon dag som jag kan ha på mig pyjamas och passa in. Dock när jag säger det till mina kompisar säger de att jag lätt hade kunnat komma undan med att ha på mig pyjamas varje dag i skolan ändå. Och jag vet att det är sant för det finns en del i skolan som alltid har pyjamasbyxor. Jag som svensk hade dock verkligen inte känt mig bekväm med att ha det varje dag såå jag passar på på spirit weeks. Imorgon är det alltså heartbreak torsdag så jag ska ha på mig pyjamas igen. Har köpt så många disneypyjamasbyxor sen jag kom till USA och det är helt underbart. 
Jag tycker spirit weeks är väldigt härliga för ju längre in i skolåret vi kommer desto mer människor har på sig vad temat säger och det är något väldigt festligt att se folk dress up likadant. Till exempel idag kände jag mig så hemma för folk klädde upp sig så vissa folk både tjejer och killar såg nästan precis ut som folk vanligtvis gör i skolan i Sverige, och jag vet inte, men det var iallafall väldigt trevligt. 

Något annat som hänt denna veckan är att de satte upp allas 1500 elevers namn på hjärtan i the main hallway måndag morgon så under måndagen gick folk och hittade hjärtan de ville bära. Grejen är ju att man skulle ta sin partners hjärta och ha det hela veckan för att visa alla att man var ett couple. Men vissa tog sitt egna, vissa tog sina kompisars, och vissa tog sin crushs hjärta i hemlighet så att personen skulle veta att någon tyckte om de. gulligt antar jag men jag förstår inte varför man inte bara skulle berätta det för personen istället. Menmen. Simone tog mitt hjärta, Mallorys och sitt eget så det var inte superschysst.. Iallafall en fin idé att sätta upp allas namn.

På söndag är det alltså valentines day och på måndag är vi lediga för det är president´s day så det är skönt :)

Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar